Stained Glass Masquerade


We have a choice here.

Kommentarer
Postat av: Bella

denna är riktigt bra!

2011-03-13 @ 15:33:45
Postat av: Elin.N

Har en förkyldning som blockerar allt vad tankeverksamhet heter och vet inte riktigt hur jag ska formulera mig här... ;)



Vill väl helt enkelt att du ska veta att jag kände mig extremt träffad av den här låten, vilket inte händer speciellt ofta. Jag tror att vi är väldigt många som, på ett eller annat sätt, känner igen oss i det som sjungs. Av någon anledning tycks vi bara vara världsmästare på att sopa det under mattan!

2011-03-31 @ 10:07:19
Postat av: Alicia

Väldig tänkvärd låt. Den passar ihop med det jag skrev om "hur mår du?"-frasen.

Varför skall vi alltid låtsas så mycket utåt? Det är ju därför alla blir helstressade, för alla tror att alla andra har det så bra och mår så bra. Men OJ, om man skulle kolla bakom deras fasader skulle man bli chockad. Man är verkligen inte ensam om att tänka/må som man gör...



Men samtidigt: skulle vi må bra om vi rev ner alla våra murar och blottade oss själva totalt för omgivningen? Just eftersom alla mår dåligt (mer eller mindre) så skulle det antagligen bli väldigt jobbigt om alla visade hur de mådde på insidan, för ingen skulle orka med bära ALLAS bördor och lyssna på allas beklagelser... Kanske är det tur att maskerna finns, men jag tror inte att de tär hälsosamt att ha sånna masker vi har idag! Vi har gått till överdrift...



Svar: tack så mycket :) och vad skoj att du hittat in till min blogg :D



Ps. Hur lägger man ut youtubeklipp sådär? Jag kan bara länka till dem...

2011-04-24 @ 23:13:43
URL: http://attlevamedoro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0