Ännu ett vemodigt konstaterande... eller?

Nu tycker jag att det är dags för ett inlägg igen. Om ni låter mig proklamera, så gör jag det nu, fritt och enkelt.

Jag har den senaste tiden utvecklat något slags drivande inre temperament, förmodligen i brist på annat att göra. Det är som att jag först nu kan se världen riktigt tydligt, då jag inte gör så särskilt mycket alls och det jag ser gör mig irriterad. Varför är det så orättvist?

Varför sitter jag här på mitt arsle och gör ingenting?  Jag har inga svar till stora frågor som dessa. Men jag vet att det handlar om en långsam förändring av attityder och levnadsvanor. Det handlar i första hand om att se och veta att det man ser verkligen är sant. Sedan finns det alltid dem som blundar eller springer förbi, de som aldrig har tid att sitta ner och tänka efter och ta in. Man lever mest på med sitt liv, föds, är lycklig(eller olycklig) och dör.

Jag vet att jag har sagt detta förut, men det kanske är en nödvändighet att gång på gång påminna inte bara andra, utan också mig själv om det här faktumet. Varför skulle jag annars bli så förvånad och berörd varje gång jag ser på nyheterna?

Nu har det blivit dags att börja agera och sluta konstatera. Jag gör det lilla och enda jag kan:
http://www.diakonia.se/smulor


Kommentarer
Postat av: downstairs

bra,

2010-11-20 @ 15:23:58
Postat av: Elin Nylander

Vilken fin insikt och vad duktig du är! Kort och gott, punkt slut. :)

2010-12-08 @ 19:40:39
URL: http://tangenttango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0