Egot talar

Det är dags att bryta sig loss från allt som binder mig samman här i negativiteten. Livet är inte lätt, men det är värt att kämpa för. Även om allting inte faller på plats just nu så ska det göra det någon gång i framtiden. Jag tänker sluta stressa. Det är dags att bege sig ut på nya äventyr. Oavsett vad som händer förlorar man inte sitt människovärde.

När jag väl har mod och styrka att ta mig in på arbetsmarknaden kommer jag kanske aldrig vilja där ifrån. Att tjäna sina första egna pengar är en oerhörd kick för självförtroendet. Sedan får det bli som det blir.

Jag har kommit på att det finns nog inget annat sätt att utvecklas på än att utmana det man innerst inne fruktar mest. Att stiga ur trygghetszonen och våga misslyckas. Att våga vara ärlig i allt man gör.

Det är dags att bryta sig loss och bli en egen individ. Nu återstår bara en fråga: Hur?


Kommentarer
Postat av: Erika

haha hell yeah :D det kommer bli så jäkla grymt. du ska med på flaket hoppas jag?



Och lycka till med det där att bryta sig fri och in på arbetsmarknaden. du kommer nog lyckas för eller senare det tvivlar jag inte på!

2010-06-08 @ 22:33:56
URL: http://propertyoferika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0