Vardagsfunderingar

Idag har jag funderat över hur otroligt bra det är att ha en ordbok. Det har jag inte haft mer än ett år av mitt liv nu. Jag förstår inte hur jag har klarat mig. Kanske förstod jag inte hur otroligt bra det där köpet var föränn nu. Det är är nämligen inte bara en ordbok. Det är en bok som är bra till så mycket mer än att bara slå upp oförståeliga ord. Den är till exempel bra om man ska jämföra två olika saker. I går använde jag den till att jämföra kolonialism och imperialism för att utläsa skillnaderna mellan dem. Just av det blev jag inte mycket klokare, men jag fick i alla fall en beskrivning och jag tror att det skulle fungera om man tog några andra ord.

Nu ska jag vara lite normal och plugga, sedan sova. I morgon kommer det bli en kass dag av många skäl. Jag förstår inte vad det har flugit i mig. Sedan när tyckte jag mer om en torsdag än en fredag? Den här dagen har varit den bästa torsdagen på mycket länge. Jag vet inte varför. Det är någon slags känsla jag har i magen bara. Kanske finns det ett hopp för lilla mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0