Olika verklighetsuppfattningar

Jag tror hon såg samma miserabla värld som jag upptäckte när jag var fjorton. Kanske var det bristen på mirakel, ljus och personliga möten som gjorde henne tveksam. Den ytterst begränsade mirakelvärld hon sett kanske var begränsad till filosofiska frågeställningar. Jag tror för att jag har sett. Det hon såg var borderline och rödstreckade armar. Alkohol är inte den största miserabla världsligheten. Det var människorna och det de skapade. Tänk om hon var som jag fast med en annan förutsättning. Skalman har hon blivit och förblivit. Skillnaden mellan nu och då och varför det blev som det blev är inte upp till mig att avgöra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0